Свидетельство о регистрации журнала

СВИДЕТЕЛЬСТВО
о регистрации СМИ

Федеральной службы
по надзору в сфере связи,
информационных технологий
и массовых коммуникаций
(Роскомнадзор)
Эл. № ФС 77-52200
от 25 декабря 2012 г.


 

Учредитель:
АНОО «Центр дополнительного
профессионального
образования «АНЭКС»

Главный редактор:
Ольга Дмитриевна Владимирская, к.п.н.

 
 

 

Внеклассный проект

по английскому языку

«День Святого Валентина»

 

 

 

Сценарий

 

 

 

ГБОУ СОШ «Надомного обучения» № 367

учитель:

 Никитина Любовь Николаевна

 

 

 

Москва, Зеленоград

 

 

 

 

Введение

С учащимися VIII—IX классов мы подготовили и провели праздник «День Святого Валентина». Выбор учащихся средних и старших классов обучения не случаен, ибо именно в этот период, как правило, наблюдается спад интереса к иностранному языку.

Начиная подготовку к празднику, мы поставили перед собой такие задачи:

1.     расширить по сравнению с базовым уровнем знания учащихся о традициях и обычаях, существующих в англоязычных странах;

2.     активизировать учебные умения и навыки школьников.

Цели:

1. Формирование знаний о традициях стран изучаемого языка.

2. Воспитание внимания и любви к другим людям.

3. Расширение кругозора и повышение общей культуры.

4. Развитие умения использовать иностранный язык  в диалоге общения культур современного мира.

 

Задачи работы:

1.     Ознакомить с возникновением и традициями “Дня Святого Валентина”.

2.     Стимулирование интереса к изучению английского языка.

  1. Совершенствование коммуникативных умений на иностранном языке.
  2. Формирование умений участвовать в драматизации спектаклей.
  3. Развитие умений выполнения коллективных познавательно – поисковых задач.

 

Этапы работы:

Подготовительный этап:

1.      Выдвижение и обсуждение идей учителями.

2.      Решение о формах работы.

3.      Планирование сценария.

Организационный этап:

1.      Формирование групп по интересам.

2.      Распределение заданий.

3.      Творческая работа учащихся.

4.      Помощь и промежуточный контроль учителя.

Завершающий этап:

1.      Проведение концерта.

2.      Проведение конкурса «Валентинка своими руками».

3.      Обсуждение результатов.

4.      Подведение итогов.

5.      Награждение участников.

6.      Отчет о проведенном  мероприятии в электронном виде.

 

I. ВСТУПИТЕЛЬНАЯ СЦЕНА. (3 мин.)

Ведущие:

А:Ведущий

В:Ведущая

 

А:Ladies and gentlemen! Good afternoon! It’s lovely to meet you here, at Valentine’s party!

What kind of holiday is St. Valentine’s Day?

 

В:St. Valentine’s Day is fairly a strange holiday. This holiday is especially unusual for Russia, where demonstration of love has long remained a taboo.

 

А:But today, nearly all Russians know about it. And.  It’s quite natural that St. Valentine’s Day is more popular with young people than older people.

 

В:Love! Happiness! Beauty! There are not so many days in a year when we pronounce these pleasant words. Today you have an excellent chance to plunge into the atmosphere of love, to take part in this party.

 

А:So, webegin!

 

 

 

II. СЦЕНА «РОМЕО И ДЖУЛЬЕТТА». (10 мин.)

На сцене балкон… на балконе Джульетта…поодаль Ромео… звучит мелодия  NinoRota«Whatistheyouth», на экране виды Вероны (видеоролик), звучит отрывок из поэмы в исполнении учеников. Вновь звучит музыка, артисты уходят, сцена закончена.

Ромео

Джульетта

видеоролик

 

RomeoShe comes to me every night
No words are left to say
With her hands around my neck
I close my eyes and pass away
I don't know who she is
In my dreams she does exist
Her passion is a kiss
And I can not resist

Juliet  Ah me!

Romeo  She speaks. Oh, speak again bright angel.

Juliet  Oh Romeo Romeo! Why are you called Romeo? It is only your name that is my enemy. You are yourself, even if you were not a Montague. What’s a Montague? It is not a hand, nor foot, nor arm, nor face. Oh, have some other name. What’s in a name? That which we call a

rose ,by any other word would smell as sweet.

Romeo  I take you at your word.

Juliet  Who are you that come hidden in the dark and hear my secrets?

Romeo  I hardly know how to tell you my name. My name, dear saint, is hateful to me, because it is your enemy.

Juliet  Are you not a Romeo, and a Montague? How did you come here, and why? This place is death to you if any of my kinsmen find you.

Romeo  I flew over these walls with love’s light wings. Therefore your kinsmen cannot stop me.

Juliet  If they see you they will murder you.

Romeo  Look at me sweetly, and I will be protected against their enmity.

Juliet  I wouldn’t have them see you for the world.

Romeo  I have night’s cloak to hide me from their eyes, and if only you will love me, let them find me here.

Juliet  Who told you how to find this place?

Romeo  Love did. He told me where to go.

Juliet  Do you love me? I know you will say YES and I will believe you. but you may prove false. Oh, gentle Romeo if you love me tell me!

Romeo  Lady, I swear by the blessed moon, that tips all these fruit-tree tops with silver.

Juliet  Oh, don’t swear by the moon.

Romeo  What shall I swear by?

Juliet  Do not swear at all and I will believe you. Sweet good night! Good night, good night!

Romeo  Oh will you leave me so unsatisfied?

Juliet  What satisfaction can you have tonight?

Romeo  The exchange of your love’s faithful vow for mine.

Juliet  I gave you mine before you asked for it. And I wish it were mine again.

Romeo  Would you take it away? For what purpose, love?

Juliet  My love is as deep as the sea. The more I give to you, the more I have. I hear some noise within . Dear love, goodbye!

 

 

 

 

 

III. СЦЕНАСВАЛЕНТИНКАМИ. (12 мин.)

Ведущие:

А: Согласно легенде, в те далекие и темные времена властный и жестокий римский император Клавдий II вбил себе в голову, что одинокий мужчина — без семьи, жены и обязательств, лучше бьется за родину на ратном поле битвы, и запретил мужчинам жениться, а женщинам и девушкам — выходить замуж за любимых мужчин.

 

В: А святой Валентин был обычным священником, который сочувствовал несчастным влюбленным и тайком от всех, под покровом ночи освящал брак любящих мужчин и женщин.

 

А: Вскоре «проделки» священника Валентина стали известны власти и его кинули в тюрьму, приговорив к смертной казни. В тюрьме святой Валентин познакомился с прекрасной дочкой надзирателя — Джулией.

 

В:Влюбленный священник перед смертью написал любимой девушке признание в любви — валентинку, а сама казнь произошла очень, очень давно 14 февраля 269 года нашей эры.

 

А:You know that on St. Valentine’s Day people make Valentine cards and send them to each other.

 

В:So, try your best and show some Valentine Cards now.

 

Звучит фортепианная пьеса «К Элизе», играет ученица 8 класса

На сцене появляется ДЕРЕВО с ВАЛЕНТИНКАМИ, которые ученики сделали заблаговременно…

(в изготовлении валентинок участвуют все ученики школы, особенно надомники)

Выходит ученик, читая свою валентинку, вешает ее на дерево и быстро уходит, за ним следующий и т.д….

 

 

 

 

 

IV. СЦЕНА- ПЕСНЯ«LET IT BE» (5 мин.)

Ведущий:

А: Как много разных валентинок

Кружится в снежном феврале.

Одна из них – моя, к тебе.

 

В:  (читает строки из песни БИТЛЗ).

And when the night is cloudy,
There is still a light that shines on me,

Shine on until tomorrow, let it be. «LETITBE»

 

Ученик– 6 кл. – аккомпанирует и поет песню

«LETITBE»наанглийском языке.


«Let it Be»(Beatles)

When I find myself in times of trouble

Mother Mary comes to me

Speaking words of wisdom, let it be

And in my hour of darkness

She is standing right in front of me

Speaking words of wisdom, let it be

Let it be, let it be

Let it be, let it be

Whisper words of wisdom, let it be

 

And when the broken hearted people

Living in the world agree

There will be an answer, let it be

For though they may be parted

There is still a chance that they will see

There will be an answer, let it be

Let it be, let it be

Yeah, there will be an answer, let it be

Let it be, let it be

Let it be, let it be

Whisper words of wisdom, let it be

 

Let it be, let it be

Let it be, yeah, let it be

Whisper words of wisdom, let it be

 

And when the night is cloudy

There is still a light that shines on me

Shine on until tomorrow, let it be

I wake up to the sound of music

Mother Mary comes to me

Speaking words of wisdom, let it be

 

Let it be, let it be

Let it be, yeah, let it be

There will be an answer, let it be

Let it be, let it be

Let it be, yeah, let it be

Whisper words of wisdom, let it be

 

 

 

 

 

V. СЦЕНА - СТИХ «Я ВАС ЛЮБИЛ» (6 мин.)

Ведущий:

В:Многие поэты посвятили свои стихи теме любви, послушайте самое известное стихотворение Александра Сергеевича Пушкина, в переводе на английский язык.

 

Звучит гитара, играет ученик – 8 кл.

 Ученица - 8 кл., достает письмо из конверта и читает стих Пушкина в переводе на АЯ. Останавливается и остается на сцене.

 К ней медленно подходит мальчик – ученик  11 кл., читая стих на русском языке и дарит розу. Сцена закончена.

 

“I loved you once” (Я вас любил А.С. Пушкин.) Перевод на английский Олега Масленникова

 

I loved you once. My love for you, it may be,
Within this heart of mine is still aglow; 
But let it not concern you any longer; 
I would not have it pain you anymore.
I loved you once - so hopelessly, in silence, 
By shyness now, then jealousy beset.
My love for you has been so true, so tender,
As God may grant, another's may prove yet.

 

Я Вас любил: любовь ещё, быть может,
В душе моей угасла не совсем;
Но пусть она Вас больше не тревожит;
Я не хочу печалить Вас ничем.
Я Вас любил безмолвно, безнадежно,
То робостью, то ревностью томим;
Я Вас любил так искренно, так нежно,
Как дай Вам Бог любимой быть другим.

 

 

 

 

VI. СЦЕНА- ПЕСНЯ«WHAT A WONDERFUL WORLD» (5 мин.)

Ведущий:

А: А сейчас, со словами о прекрасном, встречайте « WHATAWONDERFULWORLD».

 

Ученик– 10 кл. поет песню под фонограмму.

 

 

What a Wonderful World”(Armstrong Louis)

 

I see trees of green, red roses too
I see them bloom for me and you
And I think to myself what a wonderful world.

I see skies of blue and clouds of white
The bright blessed day, the dark sacred night
And I think to myself what a wonderful world.

The colors of the rainbow so pretty in the sky
Are also on the faces of people going by
I see friends shaking hands saying how do you do
They're really saying I love you.

I hear babies crying, I watch them grow
They'll learn much more than I'll never know
And I think to myself what a wonderful world
Yes I think to myself what a wonderful world.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VII. СЦЕНА – СТИХ «СОНЕТ ШЕКСПИРА» (4 мин.)

Ведущий:

В: William Shakespeare wrote a lot of love words too. And now listen this miracle words.

 

Ученик– 6 кл. читает сонет Шекспира на АЯ.

 

Сонет90.

Then hate me when thou wilt, if ever, now
Now while the world is bent my deeds to cross,
Join with the spite of Fortune, make me bow,
And do not drop in for an after-loss.
Ah do not, when my heart has scaped this sorrow,
Come in the rearward of a conquered woe;
Give not a windy night a rainy morrow,
To linger out a purposed overthrow.
If thou wilt leave me, do not leave me last,
When other petty griefs have done their spite,
But in the onset come; so shall I taste
At first the very worst of Fortune's might;
And other strains of woe, which now seem woe,
Compared with loss of thee, will not seem so.

 

 

 

 

VIII. СЦЕНАПЕСНЯ(АЛСУ) “ALWAYS ON MY MIND” (5 мин.)

Ведущий:

А:Beautiful eyes, beautiful face,

I'm shy to talk to you.

You're the angle I must watch

No matter what I do.

 

Ученица– 11 кл. поет песню на АЯ.

 

“Always On My Mind”(АЛСУ)

Started out as a little game

We both could play

It seemed so simple, superficial

I lost along the way

Now I think I’m in too deep

I’m begging you to stay

I don’t know why, I don’t know how

You’ve led my heart astray

 

I’ve seen cuter

I’ve heard smoother

Tasted sweeter

I’ve laughed harder

Acted smarter

I’ve been wiser

 

Tell me why

You’re always on my mind

You’re always on my mind

Always on my mind

 

I don’t know why

You’re always on my mind

You’re always on my mind

Always on my mind

 

In my life I‘ve met some guys

Who’ve hurt me with good-byes

I made a promise to my heart

To never let a soul inside

All who know me would agree

That this is not like me

Would I believe if someone told me

I’d trip so easily

 

Bridge: What is it about you that drives me crazy?

I think about you all the time

 

Just tell me why

 

 

IX. СЦЕНА  –   ТАНЕЦ  (4 мин.)

Ученик и ученица исполняют бальный танец

 

 

 

 

X. ЗАКЛЮЧИТЛЬНАЯ СЦЕНА. (7 мин.)

Ведущие:

А: Каждый год 14 февраля англичане и американцы, а теперь и люди во многих других странах отмечают «День св. Валентина». В этот день дарят друг другу открытки со словами нежности.

 

В:Часто подарками бывают сладости и цветы, и конечно, песни. Одну из таких песен мы услышим сейчас.  

 

А:Let’s sing it all together…

 

В:“You are my sunshine”…


(На экране демонстрируется  ролик этой песни с титрами. Поют все присутствующие в зале.)

 

refrain:

You are my sunshine, my only sunshine
You make me happy when skies are gray
You'll never know dear, how much I love you
Please don't take my sunshine away

The other night dear, as I lay sleeping
I dreamed I held you in my arms
But when I awoke, dear, I was mistaken
So I hung my head and I cried


refrain: 2 times.

 

Please don't take my sunshine away…
Please don't take my sunshine away…

 

 

 

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Ведущие:

А:Thankyou! And be happy!

В:Marry st. Valentine… See you!

 

 

 

 

 

Joomla SEF URLs by Artio