Свидетельство о регистрации журнала

СВИДЕТЕЛЬСТВО
о регистрации СМИ

Федеральной службы
по надзору в сфере связи,
информационных технологий
и массовых коммуникаций
(Роскомнадзор)
Эл. № ФС 77-52200
от 25 декабря 2012 г.


 

Учредитель:
АНОО «Центр дополнительного
профессионального
образования «АНЭКС»

Главный редактор:
Ольга Дмитриевна Владимирская, к.п.н.

 
 

Тестовые задания для переводной аттестации в 7-ом классе

 

Воронина Екатеина Константиновна,
учитель английского языка ГОУ СОШ №77
с углублённым изучением химии

 

Пояснительная записка

Назначение данной тестовой работы для переводной аттестации – оценить уровень языковой подготовки по иностранному языку выпускников 7 класса общеобразовательной школы с целью дальнейшего совершенствования их подготовки к государственной (итоговой) аттестации. Результаты этой работы могут быть использованы при определении учащихся в предпрофильные классы средней школы, а также в дальнейшем и профильные классы старшей школы.

Уровень сложности заданий, входящих в данную работу, определяется сложностью языкового материала и проверяемых умений, а также типом задания.

Данный тест является интегрированным, проверяющим владение учеником системой знаний и умений за определенный (рубежный) период времени как результат предшествующего обучения. Поэтому в тесте используются разные типы тестовых заданий:

- множественный выбор;

- альтернативный выбор;

- перекрёстный выбор;

- множественное соотнесение;

- трансформация;

- подстановка.

Хотя формирование речевой компетенции подразумевает развитие коммуникативных умений в четырех видах речевой деятельности: говорении, аудировании, чтении, письме, в данной работе проверяются только два вида: аудирование и чтение, с добавлением проверки умений и навыков в разделе лексики и грамматики.

Ниже представлен перечень элементов содержания, проверяемых в этой тестовой работе по английскому языку. Он составлен на базе обязательного минимума содержания основных образовательных программ и требований к уровню подготовки семиклассников по государственным стандартам основного общего образования по иностранному языку, а также рабочим программам по английскому языку:

1. Понимание основного содержания несложных звучащих аутентичных текстов;

2. Понимание основного содержания аутентичных текстов на материалах, отражающих особенности быта, жизни, культуры стран изучаемого языка (ознакомительное чтение);

3.Выборочное понимание нужной / интересующей информации из текста (просмотровое / поисковое чтение);

4. Коммуникативные типы предложений: утвердительные, вопросительные (общий,

специальный, альтернативный, разделительный вопросы в Present, Future, Past Simple; Present Perfect; Present Continuous), отрицательные, побудительные (в утвердительной и отрицательной форме) и порядок слов в них;

5. Распространенные и нераспространенные простые предложения;

6. Предложения с начальным It(Itscold. It’s five o’clock. It’s interesting. It’s winter.);

7. Предложениясthere +to be (There are a lot of trees in the park.);

8.Сложносочиненные предложения с союзами and, but, or;

9.Сложноподчиненные предложения с союзами и союзными словами what, when, why, which, that, who;

10. Наиболее употребительные личные формы глаголов действительного залога: PresentSimple, FutureSimpleи PastSimple, Presentи PastContinuous, PresentPerfect;

11. Личные формы глаголов страдательного залога PresentSimplePassiveи PastSimplePassive;

12. Фразовые глаголы (lookfor, …);

13. Имена прилагательные в положительной, сравнительной и превосходной степенях, образованные по правилу, а также исключения;

14. Наречия в сравнительной и превосходной степенях, а также наречия, выражающие количество (many/much, few/afew, little/alittle);

15. Числительные количественные, порядковые;

16. Предлоги места, направления, времени;

17. Лексические единицы, обслуживающие ситуации в рамках тематики начальной и основной школы;

18. Наиболее распространенные устойчивые словосочетания;

19. Реплики-клише речевого этикета, характерные для культуры англоязычных стран;

20. Многозначность лексических единиц. Синонимы. Антонимы;

21.Лексическая сочетаемость.

Во время составления тестовых заданий учитывалось предметное содержание речи, касающееся следующих тем: внешность и характеристики человека; проблемы выбора профессии и роль иностранного языка; страна/страны изучаемого языка и родная страна, их географическое положение, климат, население, города и сёла, достопримечательности; их культурные особенности (национальные праздники, знаменательные даты, традиции, обычаи); природа и проблемы экологии; здоровый образ жизни.

 


 

TEST

7th form


Variant 1

1. Form adverbs from these adjectives:

Little, happy, dark, great, early, warm, usual

 

2. Form comparative and superlative forms of these adverbs:

Late, long, much, brightly, wonderfully

 

3. Choose the adjective or adverb:


1) The weather was_____.

a)nice          b)nicely

2)Read this text _____.

a)correct     b)correctly

3)The boy spoke very _____.

a)quick                 b)quickly

4)She didn’t work _____.

a)bad          b)badly

5)These apples are very _____.

a) cheap           b)cheaply


 

4. Complete each sentence with a comparative or superlative form of the adverb given:

1) I like books on History ____ of all. (much)

2) You must go to bed ____ (early)asyou’ll get up at 7 o’clock tomorrow.

3) Today is ____ (coldly) than yesterday.

4) The sun shines ____ (brightly) in July.

5) My friend lives ____ (near) than me to our school.

 

5. Rewrite the sentences from Active Voice into Passive Voice:


1) He eats bread every day.

2) We play hockey in winter.

3) They sell milk in this shop.

4) She looks after her patients well.

5) Bees gather honey from flowers.


 

6. Choose the appropriate relative pronoun:

1) People____ pollutenatureareirresponsible.

a) which      b) who

2) B. Stocker is a person ____ wrote ‘Dracula’.

a) which      b) who

3) The National Park is a place ____ is very popular.

a) which      b) who

4) I study at school ____ I like very much.

a) which      b) who

5) I like cakes ____ are prepared by my mum.

a) which      b) who

6) A dolphin is an animal ____ is the cleverest one.

a) which      b) who

 

7. Choose the correct word (a, b or c):


1) redo– a) переделать

b) не делать

с) сделать

2) rewrite– a) списать

b) переписать

с) прописать


3) reopen– a) закрыть

b) открыть снова

с) приоткрыть

4) reread– a) прочитать

b) не читать

с) перечитать



TEST

7th form


Variant2

1. Form adverbs from these adjectives:

Long, bad, much, excellent, cold, rich, serious

2. Form comparative and superlative forms of these adverbs:

Quickly, well, fast, high, slowly

 

3. Choose the adjective or adverb:


1)The sun shone ____.

a) bright   b) brightly

2)The boy ____ runs in the morning.

a) usual    b) usually

3)He was very ___ to meet us.

a) happy   b) happily

4)She speaks so ____.

a) loud     b) loudly

5)I did this exercise ____.

a) easy     b) easily

 


4. Complete each sentence with a comparative or superlative form of the adverb given:

1.He speaks English ____ than his friend. (well)

2.My friend goes to the cinema ____ than me. (often)

3.My father comes home from work ____. (late) It’s 11 o’clock.

4.I can jump as ____ as my friend. (high)

5.We’ve spent holidays ____ this year. (wonderfully)

5. Rewrite the sentences from Active Voice into Passive Voice:


1.Workers build many houses in our town every year.

2.We sell flowers in the shops.

3.We turn on the light when it is dark.

4.Everybody gather mushrooms in autumn.

5.I show my parents my record-book every week.


6. Choose the appropriate relative pronoun:

1.My father drives a car ____ is called BMW.

a) which         b) who

2.True friends are people ____ are always ready to help.

a) which          b) who

3.‘ The Beatles’ is a group ____ was very popular in the 1960’s.

a) which          b) who

4.B. Pasternak is the only Russian writer ____ got the Noble Prize for literature.

a) which          b) who

5.Manatee is an animal ____ is disappearing.

a) which          b) who

6.The Earth is the planet ____ has life on.

a) which          b) who

7. Choose the correct word (a, b or c):


1) reuse– a) не использовать

b) снова использовать

с) пользоваться

4) recycle– a) переработать

b) работать

c) заработать


2) retell– a) рассказывать

b) пересказывать

c) говорить

3) rebuild– a) строить

b) достроить

c) перестроить


TEST – LISTENING

(tapescript)

 

Miranda

Hey, Lorenzo, let's do this magazine quiz.

Lorenzo

What's it about?

Miranda

It's called 'What do you want to be?' You read about each job and try to find a friend who can do it.

Lorenzo

OK. Let's get started! The first one is simple. Architect! I'd like to be an architect. I've been reading lots of books on architecture, too!

Miranda

Let's write you down then… Lorenzo,

Lorenzo

Second job… Lifeguard. "You need to be strong. Sometimes you have to think quickly and decide what to do in dangerous situations…"

Miranda

Alessio would be brilliant at that!

Lorenzo

Yes, but he's not very good at swimming — he can only swim 50 metres!

Miranda

I didn't know that. What about Christina? She's an amazing swimmer.

Lorenzo

No, she wants to be a photographer, remember.

Miranda

Oh, yes. Write Christina's name for that. Nobody can be a lifeguard, then.

Lorenzo

Never mind. Next, firefighter, Hmmm…

Miranda

Alessio again. It says 'You need to be very fit and strong.'

Lorenzo

And he's brave. OK, Alessio it is then.

Miranda

Right. Zoo-keeper. That's easy. I thought I would be a farmer, but this sounds even better. If I worked in a zoo it would be my perfect job. I love animals and I'm good at looking after them, too.

Lorenzo

OK, Miranda. I'll write your name for this one:

Miranda

Do we know anybody who would make a good jockey? It says 'needs to be small. Someone who loves horses and enjoys riding fast would be perfect.'

Miranda

Riccardo's quite small, but I think he's afraid of horses. And everybody else is too tall.

Lorenzo

So, no jockeys then! Anyway, I'm sure Riccardo is going to be a chef. He's a brilliant cook!

Miranda

Let's write his name down for that, then. Do you know what? I think we were wrong about the lifeguard. We'd forgotten about Stefania.

Lorenzo

But she said she wanted to be a hairdresser!

Miranda

Not now. She told me that she'd prefer to work in a sports centre or something like that.

Lorenzo

Perfect!

 

DON’T WORRY IF YOU MEET A YETI!

From time to time people in different parts of the world see a strange creature. It is half animal and half man.

People call him a Yeti, a snowman or a Bigfoot. They say he is 3 metres tall and weighs more than 230 kilogrammes!

He has got brown hair on his body. It is long and thick. But his face isn’t hairy. It looks like a man’s face.

His neck is short. His arms are long and strong.

The Yeti lives high in the mountains, in the snow.

People try to catch the Yeti but they can’t. No one has caught a Yeti yet. The photos of the creature aren’t very good.

Don’t worry if you meet a Yeti. He looks dangerous, but he isn’t. He will eat a plant before he eats you.

But if you feel that a Yeti is going to attack you, remember to run downhill.

 

to worry– волноваться, беспокоиться

to weigh– весить

Yeti– Йети

hairy– волосатый

creature– существо

mountain– гора

plant– растение

downhill– вниз, подгору

 

 

1. True, false or don’t know?

T              F                D

1.The Yeti is half animal and half man.                  ____           ____         ____

2.He is taller than the tallest man.                          ____           ____           ____

3.He is heavy.                                                      ____           ____         ____

4.The Yeti’s eyes are usually blue.                        ____           ____         ____

5.The Yeti’s got a long neck.                               ____           ____         ____

6.People sometimes take photos of
the Yeti but they are not very good.                  ____           ____         ____

7.People try to catch the Yeti.                              ____           ____         ____

8.The Yeti likes hot weather.                                ____           ____         ____

9.The Yeti’s hair is black.                                    ____           ____         ____

10.No one has caught a Yeti yet.                          ____           ____         ____

 

 

2. What are these words?

TIYE                                       MONUTIAN

TOHPO                                  WONSMAN

RAHI                                      TURECREA

 

3. Which word is different?

1.face, photo, foot, arm

2.yeti, snowman, Bigfoot, man

3.dangerous, long, short, heavy

4.catch, eat, creature, attack

 

HALLOWEEN

You must be very careful on the night of October 31st. This is the night when witches and ghostscome out!

Witches ride on brooms through the midnight air to meet the Devil. Black cats, their best friends,usually accompany them.

Ghosts come out of the woods and fields and warm themselves in people's houses.

From their hiding places come hundreds of skeletons, goblins and other supernatural creatures.

Children in the US and Great Britain like Halloween very much. Long before October 31st, theydecorate their houses and make lanterns out of pumpkins.

Black and orange are traditional Halloween colours.

On October 31st, children dress up as ghosts and witches, and have noisy parties. These parties are usually great fun.

Sometimes they go to people's houses and shout 'Trick or treat!' The person who opens the doormust give the children a treat - some sweets or fruit. If not, the children play a trick on them. For example, they can throw flour at the window or draw a funny picture on the door.

 

witch – ведьма

playatrick– сыграть шутку, напакостить

ghost – привидение

supernatural –сверхъестественный

broom – метла

creature –существо, создание

midnight air – непрогляднаятьма

lantern –фонарь

hidingplace– тайное укрытие, убежище

pumpkin –тыква

Trickortreat– Угощай или мы тебя проучим!

dressup– наряжаться, надевать маскарадный костюм

T           F            D

 

1.True, false or don't know?

1.Children like Halloween very much.

2.Witches usually ride on brooms.

3.All witches are ugly.

4.Ghosts and black cats are best friends.

5.Goblins like sweets very much.

6.Ghosts like to warm themselves in people's houses.

7.Red and green are traditional Halloween colours.

8.Children make lanterns out of potatoes.

9.Children like to play tricks on October 31st.

10.Halloween parties are usually noisy.

2.What are these words?

SGOHT                     LEHALEWON                        TALENRN

GOREAN                  TESWE                                   NYFUN

3.Which word is different?

1.goblin, witch, broom, ghost

2.pumpkin, potato, sweet, tomato

3.supernatural, black, orange, white

4.decorate, draw, shout, noisy


LISTENING

For questions 1-5, listen and match each person with the best job.

Example

Lorenzo Answer G Architect

1Miranda          A Jockey

 

2Stefania B Lifeguard

 

3Riccardo C Zoo-keeper

 

4Christina D Firefighter

 

5Alessio E Farmer

 

F Photographer

 

G Architect

 

H Chef


ОТВЕТЫ НА ТЕСТ

ВАРИАНТ 1

1.little, early

2.later, latest / longer, longest / more, most / more br., most br. / more w., most w.

3.1) – a  2) – b          3) – b          4) – b         5) – a

4.1) most         2) earlier      3) more c.   4) most br.            5) nearer

5.1) Bread is eaten every day.

2) Hockey is played in winter.

3) Milk is sold in this shop.

4) Her patients are looked after well.

5) Honey is gathered from flowers.

6.1) – b                   2) – b          3) – a          4) – a          5) – a          6) – a

7.1) – a          2) – b          3) – b          4) – c

 

A YETI

1.T        2.T    3.T    4.D    5.F    6.T    7.T    8.D    9.F    10.T

2.

 

YETI

HAIR

SNOWMAN

PHOTO

MOUNTAIN

CREATURE

 

3.1) photo

2) man

3) dangerous

4) creature

 

 

ВАРИАНТ2

1.long, much

2.more q., most q. / better, best / faster, fastest / higher, highest / more sl., most sl.

3.1) – b       2) – b          3) – a          4) – b         5) – b

4.1) better   2) oftener    3) latest       4) high         5) most w.

5.1) Many houses are built in our town every year.

2) Flowers are sold in the shops.

3) When it is dark, the light is turned on.

4) Mushrooms are gathered in autumn.

5) My record-book is shown every week.

6.1) – a       2) – b          3) – a          4) – b          5) – a          6) – a

7.1) – b       2) – a          3) – b          4) – c

 

HALLOWEEN

1.T                  2.T    3.D    4.F    5.D    6.T    7.F    8.F    9.T    10.T

2.

 

GHOST

LANTERN

SWEET

HALLOWEEN

ORANGE

FUNNY

 

3.1) broom

2) sweet

3) supernatural

4) noisy

 

LISTENING

1C 2B 3H 4F 5D

Joomla SEF URLs by Artio