Свидетельство о регистрации журнала

СВИДЕТЕЛЬСТВО
о регистрации СМИ

Федеральной службы
по надзору в сфере связи,
информационных технологий
и массовых коммуникаций
(Роскомнадзор)
Эл. № ФС 77-52200
от 25 декабря 2012 г.


 

Учредитель:
АНОО «Центр дополнительного
профессионального
образования «АНЭКС»

Главный редактор:
Ольга Дмитриевна Владимирская, к.п.н.

 
 

 

Вилкова Маргарита Анатольевна,

учитель английского языка ГБОУ Школы №14 Санкт- Петербурга

Тип урока: комбинированный

Цель урока:Повторение изученной лексики по теме «Погода»

Задачи:

-Активизировать и закрепить лексику по теме

-Развивать мыслительные процессы и память

-Формировать умения применять изученные лексические единицы в речи

Оборудование: учебник Spotlightдля 5 класса,   компьютер, экран проектора.

Прилагаемые медиаматериалы: презентация PowerPoint(Приложение №1)

Ход урока

I. Организационный момент.

1. Приветствие

T: Good morning, children!

 I am glad to see you in our class!

- Who is on duty today?

- What date is it today?

-What day of week is it today

-Who is absent today?

-Thank you. Sit down, please!

II. Фонетическаязарядка:

T: Lets train our tongues! (слайд3)

Listen and repeat:

Winter, winter, winter!

The snow is falling,

The wind is blowing,

 The ground is white

All day and all night!

Объявлениетемыурока.  (слайд4)

The theme of our lesson is - The theme of our lesson is “The Seasons and the Weather”. Do you understand? Translate, please! (слайд5)

Today we are going to

repeatnew words on topic “ The weather and seasons”;

speak about the weather and seasons;

revise poems and make up sentences
Today we’ll talking about seasons and weather. People always talk about weather. If it is cold – they talk about weather, if it is hot – they talk about weather. Well, please, look out of the window!

 - What is the weather like?

- What colour is the sky?

- Is it cold / snowy / sunny / …?

- Describe today’s weather!

 III Актуализацияизученногоматериала.

Now lets revise a poem about the weather:(слайды6)

 Look at the screen and repeat after me:

Whether the weather be fine
Or whether the weather be not?
Whether the weather be cold
Or whether the weather be hot?
Well whether the weather whatever the whether
Whether we like it or not.

T: Good for you, boys and girls. Say my phrase in English, please:

Была бы погода холодная,

Была бы погода отличная,

Была бы погода жаркая,

Нравится она нам или нет,

Какая бы ни была погода.

Thank you. I see you can find my phrases in the poem very well.

Now, let’s talk  about the weather: (слайд7)

Look at the screen:

The weather can be:

sunny,rainy, snowy, cloudy, windy, stormy, foggy, frosty

Children, look at the screen and do some tasks (слайды8,9,10)

What is the weather today?

Ok, You worked well. Let’s have a rest.

Raise your hands when you hear the word about the weather: foggy, tennis, warm, hot, friends, cold, monkeys, frosty, stormy, good-looking, snowy, rainy

Clap your hands when you hear the season: autumn, August, spring, favourite, rain, summer, winter

Thank you. How many seasons are there in a year?

Name them in order beginning with winter

Good!!!

T: Look at the screen and repeat after me: autumn, spring, summer, winter (слайд11)

Let’s remember the names of the months! Look at the screen again (слайды12,13,14,15)and repeat them after me.

And now, children, answer my questions:

- How many seasons are there in a year?

- What is your favourite season?

- What season is the (coldest, hottest)?

- What are the winter (spring, summer, autumn) months?

Let’s do some tasks (слайды16,17,18,19,20)

Thankyou!

IV. Проверка домашнего задания. Развитие монологической речи.

(слайды 21,22,23,24)

 Whatisthisseason?
Tell us a few words about this season. It was your home task.  Who is ready? Come here!

V. Физкультминутка(слайд25)

And now I want you to relax.

Физкультминутку на английском языке проводит один из учащихся.

VI. Активизация учащихся в употреблении в речи тематического языкового материала.

1. Составление учащимися сообщений о временах года. (слайды 26,27.28.29)

2. Учебный разговор в режиме T-P1,P2  о погоде в разные времена года.

T: Children, what do you say about the weather

-when the wind blows;

- when the sun shines;

- when it rains;

-when it is frog;

-when it is 30 degrees above zero;

-when it is 20degrees below zero?

Примерныеответыучащихся: When the wind blows, the weather is windy.

VII.  ЗакреплениелексикиАудирование.

Open your student’s books. (Работа с заданиями в учебнике)

VIII.  Подведение итогов работы урока и сообщение отметок.

T: I see that you know the words on topic “Seasons and the weather” and you can describe the weather in different seasons. I was pleased with your work today. Listen to your marks.  Thank you.

IX. Инструктаж по выполнению домашнего задания.

You see, we’ve done a lot of work during our lesson and it’s time to think about our homework. YourhomeworkisW.b. p.34, ex.4,5 (слайд 30)

X.Организационный момент в конце урока. Итогурока, выставлениеоценок.

I’m quite satisfied with your work at the lesson today.  I’m pleased with your answers and the work of all of you. Thank you very much! See you tomorrow!

                                              

 

 

 

 

 

Joomla SEF URLs by Artio