Свидетельство о регистрации журнала

СВИДЕТЕЛЬСТВО
о регистрации СМИ

Федеральной службы
по надзору в сфере связи,
информационных технологий
и массовых коммуникаций
(Роскомнадзор)
Эл. № ФС 77-52200
от 25 декабря 2012 г.


 

Учредитель:
АНОО «Центр дополнительного
профессионального
образования «АНЭКС»

Главный редактор:
Ольга Дмитриевна Владимирская, к.п.н.

 
 

Методическая разработка урока

Language Diversity

(УМК – Michael Harris и др., New Opportunities Pre-Intermediate, 8 класс, 4-ый год обучения)

Цель урока: подготовка монологического высказывания по теме «Разнообразие языков мира»

Задачи урока:

1. систематизировать лексико-грамматический материал по теме

2. развитие навыков аудирования, говорения; расширения общего кругозора учащихся

3. умение работать в команде, воспитание толерантности к народам мира, повышение мотивации к изучению иностранных языков

Оснащение урока: мультимедийный проектор, компьютер, аудиозаписи, видеозапись, учебник, доска магнитная, карточки с названиями языков.

 

Ход урока:

 

Вступление (орг.момент): знакомство учащихся с целью и задачами урока.

 

Teacher: Good morning, I’m very glad to see you. Today we’re going to sum up the our knowledge about world languages.

 

Проверка домашнего задания.

 

Teacher: At home you were supposed to read the text on page 7 once again. First, give me English equivalents of the following words: (фронтально) общаться, общение, язык жестов, человеческий язык, однако, возможно, открывать.

 

Teacher: Good for you. Now I’d like you to answer my questions. (фронтальный опрос)

- Give two examples of animals that communicate with each other.

- Why are humans different?

- How do chimpanzees use language?

- When did language begin?

- How many languages are there in the world?

 

Подготовка к просмотру видеоролика.

- Have you heard any other languages? Which ones?

- What is the most difficult language in your opinion?

- Is it difficult to learn foreign languages?

- How many languages can a person learn?

- Now we’re going to watch a video about the job of an interpreter. Watch and say what problem the man has and why he ask the woman to help him.

 

Просмотр видео.

(после первого просмотра отвечают на поставленный ранее вопрос)

- Now watch once again and say what languages the woman parodies.

(отвечают после просмотра)

- Which languages did she parody best of all? Would you recognize them?

 

Игра.

а) викторина – ответы на вопросы.

Teacher: - Now I’d like you to divide into 2 teams. There will be questions on interesting facts about world languages. Each team will answer one by one. For each right answer you get two points. If a team doesn’t know the answer – the other team can answer it and get one point. Are you ready? Here we go.

 

Answers:

 

1. b

2. b

3. c

4. a English French Arabian Russian Spanish Chinese

5. a

6. d

7. a

8. d

9. d

10. a

11. a

12. b

13. b

14. c

15. b

16. a

17. b

18. d

19. a

20. b

 

 

(power point presentation)

 

b) музыка

 

Teacher: Now the task is the following. You will hear 11 songs. They’re sung in different languages. You can see them on the blackboard. One of them is extra. Let’s read them and translate. Repeat after me, please.

(отрабатываются новые слова)

 

Each team representative, one by one, will come out to the blackboard (two representatives of different teams at the same time). After listening to an extract of a song you’re supposed to choose the right language. One point for each right question.

 

Albanian                  Italian

Chinese                     Japanese

French                      Norwegian

Greek                                   Portuguese

Hebrew                    Romanian

Hungarian Serbian

 

c) составление минимологического высказывания

Teacher: The last task is a group one. You will have 3 minutes to discuss the following question together in the team: what language you’d like to learn and why. You choose one representative who will answer the question. this person has to speak without any stop for one minute.

Maximum point for this task is 10.

 

(представляют монологические высказывания)

 

Подведение итогов и оценивание.

Teacher: You have worked very well today! Let’s count which team has won.

 

Постановка домашнего задания:

Teacher: At home you need to write an essay on the topic “What language I’d like to study”. Don’t forget to explain your choice.

 

 

Thank you for your work.

Joomla SEF URLs by Artio